آزمایشگاه حامیران

02163511

استخراج استاندارد آزمون های غیر مخرب

استخراج استاندارد آزمون های غیر مخرب

فهرست مطالب

برای هر کارشناس در آزمون تست های بازرسی چشمی VT، مایع نافذPT، التراسونیکUT، ذرات مغناطیسMT، جریانات گردابی ET، شرایطی پیش می‌ آید که باید یک استاندارد را که جهت انجام تست انتخاب شده مطالعه کند. ما در این مطلب به نکاتی راجع به استخراج سریع اطلاعات از یک استاندارد جهت انجام آزمون در حداقل زمان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نکته مهم: بهترین روش استخراج استاندارد، مطالعه متن کامل کد مورد نظر است. میانبر زدن مطمئن‌ترین روش نیست.

این مطلب مورد استفاده کارشناسانی است که جهت انجام آزمون اعزام می‌ شوند و استانداردی به آن‌ها توسط مشتری ارائه می‌ شود یا خود کارشناس باید با توجه به نوع تست آن را انتخاب کند.

مراحل استاندارد خوانی

 

در مرحله اول  باید مطمئن شوید استانداردی که به شما ارائه شده یا انتخاب کردید مناسب موضوع کار شماست. پس به قسمت Scope مراجعه کرده و از محدوده/دامنه استاندارد انتخاب شده مطمئن می‌ شویم.

در مرحله دوم  از سطح صلاحیت کارشناس مورد درخواست در استاندارد مطلع می شویم تا کارشناس مناسب برای انجام تست غیرمخرب اعزام شود. پس به قسمت Personnel Qualification رجوع کنید.

مرحله سوم به قسمت test Equipment  مراجعه کرده تا تجهیزات مناسب آزمون مورد نظر را انتخاب کنیم یا وجود امکانات لازم جهت انجام تست( تست غیر مخرب اولتراسونیک) را فراهم کنیم.

در مرحله چهارم به قسمت  Procedure بروید و نحوه انجام تست بر روی قطعه مورد نظر را بررسی کنید. یک کارشناس ازمون با کمی تجربه به راحتی و نگاهی اجمالی می تواند مفهوم استاندارد در این قسمت را متوجه شود که کدام یک از روشهای معمول انجام آزمون را باید به کار ببرد.

مقاله پیشنهادی   آشنایی با استاندارد ASTM

مرحله پنجم و آخر برای فهمیدن نحوه ارزیابی و ثبت عیوب به قسمت Recording Level & Acceptance Criteria مراجعه کرده و جزئیات را بررسی می‌کنیم.

آزمایشگاه متالورژی حامیران

 

جهت رزرو نوبت و اطلاع از هزینه کلیه آزمون های غیر مخرب در آزمایشگاه متالورژی حامیران با شماره های درج شده در ذیل تماس حاصل فرمایید.
09912057620 _  (داخلی 8510) – 02163511  سرکارخانم هاتفی نیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا