آزمایشگاه حامیران

02163511

تمام آن چیز که باید از منبع انتشار ایده آل بدانید

منبع انتشار ایده آل چیست

فهرست مطالب

منبع انتشار ایده آل

منبع انتشار ایده آل از همه مواد بدون در نظر گرفتن شکل به طور موثر نمونه برداری می کند و بخار را به آن می رساند

منطقه تحریک با ترکیبی که مستقیماً با ترکیب نمونه متناسب است. برانگیختگی یکنواخت خواهد بود برای همه عناصر طیف های ساده ای تولید می کند که تمام انرژی برانگیختگی در تعداد کمی از آنها متمرکز شده است که کارآمد خواهد بود منبع هیچ طیف پس زمینه ای تولید نمی کند. بنابراین، نتایج تحلیلی برای غلظت های مساوی از عناصر در دو نمونه بدون توجه به تفاوت در غلظت سایر اجزای نمونه یکسان خواهند بود. یعنی نمونه برداری و برانگیختگی وابستگی ماتریسی ندارند.

منابع قوس

اصطلاح قوس تخلیه های الکتریکی مختلف را توصیف می کند. این بحث بر روی قوس جریان مستقیم (dc) متمرکز خواهد شد.

مداری را برای تولید یک قوس dc نشان می دهد که به عنوان یک تخلیه dc خودنگهدار تعریف شده است (مرجع 4). قوس های جریان مستقیم عمل می کنند

در ولتاژهای کمتر از ولتاژ مورد نیاز برای شکستن شکاف بین الکترودها؛ بنابراین، آنها (الکترود ها) باید با لمس یک دیگر شروع شوندیا با یونیزه کردن گاز در شکاف با یک تخلیه گذرا با ولتاژ بالا. هنگامی که جریان شروع به حرکت میکند، حرکت الکترون ها الکترودها و گاز موجود در شکاف را گرم می کند. این گرمایش تعداد شارژ را افزایش می دهد گونه های موجود در شکاف و در نتیجه مقاومت به شکاف را کاهش می دهد.

منابع قوس

این کاهش مقاومت با افزایش جریان ضروری است. مقاومت در مدار بدون آن، جریان افزایش می یابد. در مورد ترکیب پلاسمای قوس. برای به حداقل رساندن اثر تغییرات در ترکیب پلاسما در جریان قوس، مقاومت بالاست و باید به عنوان منبع اصلی مقاومت انتخاب شود.

مقاله پیشنهادی   ماکروگرافی از سطوح شکست

مدار تخلیه جریان عملیاتی معمول برای قوس dc 5 است تا 20 A. این محدوده جریان را می توان از منابع بدست آورد عملکرد در 250 ولت، با مقاومت بالاست از 10 تا 50 Ω. الکترودهای یک قوس dc به صورت هم محور بر روی یک محور عمودی مرتب شده اند با فاصله چند میلی متری آنها رایج ترین هستند ماشینکاری شده از گرافیت یا کربن آمورف. کمتر الکترود، معمولا آند، دارای یک فنجان ماشینکاری شده برای نگه داشتن آن نمونه است.

منبع انتشار ایده آل

حرارت دادن آند باعث تبخیر مواد داخل فنجان می شود به ناحیه بین الکترود، تا جایی که 5000 تا 7000 گرم می شود K در یک محیط به طور کلی LTE. در این دماها، یونیزاسیون اکثر عناصر حداقل است و خطوط اتمی خنثی بر طیف غالب هستند. بنابراین، خطوط انتشار خنثی

به طور سنتی به عنوان خطوط قوس تعیین می شوند. محدودیت های تحلیل نمونه برداری و تحریک در قوس dc با ایده آل فاصله زیادی دارد. اجزای نمونه از الکترود فنجانی با نرخ های مختلف تبخیر می شوند ، بسته به گیریز آنها قوس تمایل دارد به نقاطی روی الکترود که سرگردان هستند لنگر بزند در مورد سطوح الکترود در طول سوختگی (زمان تحریک منبع انتشار).

این سرگردانی باعث بی نظمی ونمونه برداری تکرار نشدنی شرایط تحریک در قوس از نظر مکانی یکنواخت نیست و تمایل به تغییر دارد ترکیب مواد معرفی شده از فنجان نمونه ناحیه استوانه ای داغ بین دو الکترود و ستون مثبت، توسط یک منطقه خنک تر، گوشته احاطه شده است. این شرایط اغلب خطوط خود معکوس را ایجاد می کند. مشخصه طیف قوس طیف پس زمینه از قوس عمدتاً از نوارهای انتشار مولکولی تشکیل شده است. از مولکول سیانوژن (CN) این نوارها در ناحیه بنفش طیف قرار دارند و ممکن است در تشخیص اختلال ایجاد کنند

مقاله پیشنهادی   سختی پذیری آلیاژ های آلومینیوم

انتشار اتمی در آن منطقه با به حداقل رساندن خصوصیات نامطلوب قوس dc به دلیل توانایی خود در نمونه برداری و برانگیختن انواع مختلف به طور گسترده استفاده می شود. نمونه هایی با حساسیت مطلوب آماده سازی دقیق نمونه، طراحی الکترود، و انتخاب فضای قوس الکتریکی تاثیر برخی از ویژگی های نامطلوب قوس را به حداقل برسانید. یک رویکرد برای مشکل انتخابی تبخیر شامل استفاده سودمند از تبخیر وابسته به زمان با ثبت انتشار از یک گونه مورد علاقه است.

فقط در طول تبخیر از فنجان نمونه این امر تداخل طیفی از اجزای نمونه را به حداقل می رساند نوسانات متفاوت و بهینه سازی نسبت سیگنال به پس زمینه با ثبت اطلاعات طیفی تنها زمانی که سیگنال از نمونه قابل توجه است رویکرد دوم ادغام انتشار در طول مصرف کل نمونه است.

هر دو روش نیاز به تبخیر یکنواخت و قابل تکرار نمونه دارند. یکنواختی و تکرارپذیری ناشی از مخلوط کردن نمونه های پودر شده با ترکیبی از گرافیت پودری، حامل ها و بافرها. گرافیت پودر شده سوختگی صاف را ترویج می کند. حامل به تبخیر سریع اجزای ردیابی نمونه کمک می کند. بافر

قوس را با غلظت ثابت و بالا از یک عنصر با خواص یونیزاسیون مطلوب فراهم می کند. بلندی غلظت بافر در ستون قوس، ولتاژ و جریان قوس را کنترل می کند. تأثیر تغییرات در غلظت گونه های دیگر با پتانسیل یونیزاسیون متفاوت نسبتاً کم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا