آزمایشگاه حامیران

02163511

پوشش دهی PEO

پوشش دهی peo

فهرست مطالب

پوشش دهی

 

پوششی با 20 درصد از تانتالم و فاز های Ta2O5،Ta2O5.TiO2 وTiO2 در یک الکترولیت ابی حاوی NH4[TaF6] با استفاده از روش پوشش دهی اکسیداسیون پلاسمای الکترولیتی بر روی تیتانیم تشکیل شده است. اضافه شدن اتیلن گلیکول به داخل الکترولیت قادر به تغییر مورفولوژی و ترکیب فاز می باشد که بر روی پوشش تاثیرگذار است.با ترکیب کردن روش های PEO و EP، پوشش لایه لایه تشکیل شده است که در قسمت فوقانی، تا ارتفاع معینی عمده محتوا تانتالم اکسید و در قسمت پایینی تیتانیم اکسید و کلسیم فسفات می باشد.

اندازه این پستی و بلندی( فاصه بلندترین و کوتاه ترین نقطه پوشش) در حدود 10 میکرون است. لایه ها عمدتا شامل تانتالم اکسید از یک ضخامت 3 میکرونی با استفاده از روش EP بر روی فولاد زنگ نزن تشکیل شده است. ترکیب و ساختار پوشش به دست آمده را می توان به عنوان آزمون های سازگار یا ناسازگار با زیست  به واسطه رسوب دهی روی تیتانیوم یا ایمپلنت های فولادی، استنت، کاتتر استفاده کرد.

 

پوشش peo

 

نتایج

  1. نتایج حاصل از مطالعات انجام شده نشان می دهد که اکسایش الکترولیتی پلاسما تیتانیوم در الکترولیت NH4[TaF6]، تشکیل پوشش ها با اکسید تانتالم را ممکن می سازد. افزودن پلی اتیلن گلیکول به الکترولیت آبی NH4[TaF6] امکان تغییر در مورفولوژی، زبری، و ترکیب فازی پوشش های PEO حاوی تانتالم را بر روی تیتانیوم، بدون تغییر در ضخامت و ترکیب عنصری فراهم می آورد.
  2. سیستم های سطحی لایه ای پوشش، متشکل از اجزای بالایی پوشش است که عمدتا حاوی اکسید تانتالم از هم جدا شده توسط اجزای پایینی پوشش که حاوی اکسیدهای تیتانیوم و فسفات های کلسیم می باشند و با ترکیب روش های اکسایش الکترولیتی پلاسما و پیرولیز استخراجی (تجزیه در اثر حرارت) تشکیل شده اند. اندازه های هندسی پستی ها و بلندی ها حدود 10 میکرومتر بود.
  3. پوشش های حاوی تانتالم بر روی فولاد ضد زنگ از طریق استفاده از پیش ماده های به دست آمده از روش پیرولیز ( تجزیه در اثر حرارت ) استخراجی حاصل شدند.
  4. ترکیب و ساختار تمام پوشش های ساخته شده، به عنوان پیش زمینه ای برای معرفی کاربرد آن ها به عنوان انواع زیست سازگار و یا زیست خنثی برای رسوب دهی بر روی ایمپلنت های فولادی یا تیتانیوم ، استنت ها یا کاتترها(سوند) به کار می روند.
مقاله پیشنهادی   ایزو 17025 چیست

آزمایشگاه متالورژی حامیران در مسیر شناسایی مواد فلزی، قادر است مسئولیت تعیین ترکیب‌ِشیمیایی فلز و مطابقت دادن آن با استاندارهای موجود را با استفاده از مدرن ترین دستگاه‌ها و کارشناسان با تجربه خود برای شما عزیزان انجام دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا